Veelgestelde vragen (FAQ)
Algemene technische vragen
Zijn er verschillende geluiden? Zo ja,wat is het verschil?
De Maxhaust Sound-module heeft verschillende vooraf geïnstalleerde geluiden maar we ontwikkelen voortdurend nieuwe geluiden. We bieden deze vervolgens gratis aan via de app.
Wat is stage 4?
Stage 4 is de naam van onze nieuwste externe geluidsmodule. Het grootste voordeel van deze module is dat deze meerdere instelbare geluidsfuncties heeft. Hiermee komen eigenlijk de eerdere modules te vervallen alhoewel die nog wel leverbaar zijn.
Ik heb een lease auto, kan ik dan ook een Maxhaust laten installeren en wat als ik de auto terug inlever bij de lease maatschappij?
Het systeem kan eenvoudig worden aangebracht maar ook verwijderd. Bij demontage in het interieur worden de gaten afgedicht met een gesloten rubberen doorvoertule. In zeldzame gevallen kan het gebeuren dat het tapijtinzetstuk moet worden vervangen. De kosten mogen niet meer bedragen dan 100, – Euro. Tot nu toe hebben we geen slechte ervaringen gehad met de lease-aangifte.
Kan ik het systeem bedienen via mijn voertuigprofielen of via andere knoppen?
Ja. De voorkeursvariant kan worden ingesteld via de smartphone-app. Afhankelijk van uw merk en type voertuig is het ook mogelijk om de rijprofielen te besturen, zoals het “Drive Select” (Comfort, Auto, Dynamic) voor Audi of het “Agility” -profiel voor Mercedes. Bovendien zijn sleutels zoals ESP of cruise control ook mogelijk.
Hoor ik het geluid in het voertuig?
Jazeker. Afhankelijk van het geselecteerde profiel zijn de “OUT-SOUND” -speaker ook binnen hoorbaar. De MOTOR speaker is alleen te horen aan de voorkant van het voertuig. In het interieur valt dit nauwelijks op.
Moet er een codering plaatsvinden in het voertuig na montage van het systeem?
Nee. Het systeem is direct na installatie klaar voor gebruik. Het hoeft niet te worden gecodeerd.
Verloopt mijn garantie op het voertuig door de installatie van een Maxhaust systeem?
Nee, de wettelijke garantie op het voertuig vervalt niet door de installatie van een Maxhaust systeem. Accessoires hebben alleen invloed op de garantie van de verkoper als de accessoires aantoonbaar kunnen worden geïdentificeerd als de reden voor het defect. De garantie gaat dan over naar de fabrikant van het accessoire, dat wil zeggen dat hij aansprakelijk is voor eventuele schade aan het voertuig.
Kan ik het systeem ook uitschakelden?
Ja. Dit kan op 2 manieren,(afhankelijk van het voertuig) of via de originele voertuigknoppen of via de app.
Kunnen er storingen optreden na installatie van het systeem?
Nee. Wij adviseren wel om het systeem door gespecialiseerd bedrijf te laten installeren. Ons systeem leest alleen gegevens van het voertuig. Het schrijft geen gegevens naar het voertuig. Fouten zijn dus uitgesloten.
Is er een extra aan/uit schakelaar?
We bieden geen extra knop of schakelaar. Zeker omdat je gewoon de bestaande originele voertuigknoppen en de app kan gebruiken! De voordelen zijn duidelijk. Wie wil er nu extra kabels leggen en gaten in de fittingen boren, .Je kan natuurlijk altijd de voeding naar onze modules onderbreken via een schakelaar en zo het systeem in- en uitschakelen. Maar zeer onnodig.
Als ik een dubbel uitlaatsysteem (duplex) heb, moet ik dan 2 speakers installeren ?
Nee. Dat is zeker niet nodig omdat de Maxhaust niets te maken heeft met het uitlaatsysteem. Het geluid wordt onder het voertuig verdeeld, zodat u niet kunt horen of het geluid van links of rechts komt.
App handleiding
Wilt u meer weten over de werking van onze smartphone-app, download dan hier de handleiding
Laten inbouwen
Je krijgt een passend advies en prijsvoorstel voor jouw persoonlijke soundbooster.
Informatie vragen
Ben je technisch aangelegd? Dan kan je onze soundbooster ook zelf inbouwen.
Heb je een vraag?
014 69 97 59